Allround medewerker Pensioenservice

28 april 2019

Heb jij minimaal 3 jaar ervaring in de pensioenadministratie bij een pensioenuitvoerder of verzekeraar en ben je toe aan een volgende stap in je carrière? Dan is deze vacature wat voor jou! 

Wie zijn wij?

Blue Sky Group (BSG) is een onafhankelijke pensioenuitvoerder. We ondersteunen en adviseren pensioenfondsbesturen op het gebied van vermogensbeheer, pensioenadministratie, bestuursondersteuning en deelnemerscommunicatie. We koppelen hoge kwaliteit aan praktisch en persoonlijk advies. Het draait om het resultaat en de houdbaarheid op de lange termijn, we laten ons niet leiden door de waan van de dag.

Op ons kantoor in Amstelveen werken wij met ongeveer 160 collega’s voor grote, vaak internationale ondernemingen, waaronder KLM, Staples, IFF en SNS Reaal. Wij hebben circa 87.000 deelnemers in de administratie en beheren een vermogen van ongeveer € 22 miljard.

Enkele typeringen van onze klanten en medewerkers: ‘wat een vakmanschap’, ‘het voelt als echt persoonlijke dienstverlening’, ‘overdag wordt er hard gewerkt en tegelijkertijd is er ook veel ruimte om leuke dingen samen te doen zoals borrels, veel sportevents en teamuitjes’. Design werkplekken en een super bedrijfsrestaurant zijn de kers op de taart.

De afdeling Pensioenservice

De afdeling Pensioenservice bestaat uit twee klantenteams en een Mid Office team. De afdeling is verantwoordelijk voor de uitvoering van de pensioenregelingen voor in totaal 87.000 (gewezen) deelnemers en gepensioneerden van 8 pensioenfondsen en bestaat uit 33 personen. De primaire resultaatgebieden van de afdeling zijn de rechtenadministratie, uitkeringenadministratie en voorlichting en communicatie daarover.

Continu verbeteren is belangrijk. Iedereen heeft de cursus Orange Belt of Green Belt LEAN gevolgd. Je werkt in een team van enthousiaste collega’s, die teamgeest hoog in het vaandel hebben staan. Zij moeten dan ook op je kunnen rekenen. Daarbij is je eigen inbreng erg belangrijk. Je bent dan ook niet bang om nieuwe ideeën naar voren te brengen.

Wij zoeken een Allround Medewerker Pensioenservice

Je werkzaamheden binnen het klantteam zijn veelzijdig en er wordt van je verwacht dat je allround inzetbaar bent binnen alle facetten van de pensioenadministratie. Hieronder valt onder andere het afhandelen van de correspondentie van deelnemers. Je staat klanten (deelnemers, gepensioneerden, instanties en werkgevers) telefonisch en mondeling te woord (zowel individueel als in groepsverband), het afhandelen van diverse soorten mutaties op pensioengebied. Je participeert in projecten en hebt een oog voor procesverbeteringen.

 

De belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Voorlichting en communicatie: Het verzorgen van voorlichting en communicatie naar aanleiding van telefonisch en/of schriftelijk contact of tijdens een persoonlijk bezoek, zodat de deelnemers en pensioengerechtigden juist, duidelijk en volledig geïnformeerd worden over hun pensioensituatie. Ook het geven van presentaties aan groepen deelnemers en het bemensen van pensioenstands bij werkgevers hoort erbij.
  • Vastleggen van mutaties: Het administratief vastleggen van de mutaties voor de deelnemers en pensioengerechtigden.
  • Pensioenberekeningen: Het vaststellen van de rechten en uitkeringen van de deelnemers aan de pensioenregeling door handmatige berekeningen en/of geprogrammeerde toepassingen.
  • Projecten: Deelname aan projectteams. Het uitvoeren van gebruikers acceptatietesten en beoordelen van nieuwe functionaliteiten van het systeem. Ook het meewerken in LEAN projecten kan onderdeel van je werk zijn.

Jouw profiel

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau, aangevuld met het vakdiploma Adviseur Vermogen. Als je op dit moment studeert voor Adviseur Pensioenen is dat een pre. Ook een training Klantgericht telefoneren is een pre
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring in de pensioenbranche
  • Je hebt een klantgerichte instelling. Je bezit goede sociale vaardigheden: zowel mondeling als schriftelijk. Je toont initiatief en bent creatief in je oplossingen
  • Je krijgt energie van het meewerken aan procesoptimalisatie. Je hebt praktijkervaring met de LEAN methodiek en bent in bezit van een Orange of Green Belt diploma
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

 

Wij bieden

Een afwisselende baan in een klein team met veel mogelijkheden voor eigen invulling van het werk. Een prima salaris binnen een professionele organisatie waar zaken goed geregeld zijn. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden en mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.

Dit is een functie voor 32-40 uur per week.

Solliciteren?

Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Luuk van Tol, Manager Pensioenservice, 020 – 7537 609. Voor algemene vragen: Geerte Korteling, P&O Adviseur, 020 – 4266 206. Je sollicitatie kun je sturen naar solliciteren@blueskygroup.nl t.a.v. Geerte Korteling.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.