Business Controller

23 januari 2020

Wil jij actief bijdragen aan het uitvoeren van onze strategie en het financiële beleid van onze organisatie? Heb jij ruim vijf jaar werkervaring als Business Controller in de financiële dienstverlening/pensioensector? En wil je werken bij een professionele organisatie met korte lijnen en een persoonlijke benadering? Dan is deze vacature iets voor jou. 

Wie zijn wij?

Blue Sky Group (BSG) is een onafhankelijke, professionele organisatie die zich toelegt op het adviseren en ondersteunen van pensioenfondsen en hun deelnemers. Onze dienstverlening strekt zich uit over alle activiteiten die van belang zijn bij het vormgeven, uitvoeren en beheren van een pensioenregeling. Het leveren van kwaliteit staat hierbij centraal.

Op ons kantoor in Amstelveen verzorgen wij met ongeveer 160 medewerkers pensioenuitvoering, bestuursondersteuning, fiduciair vermogensbeheer en adviesdiensten voor de pensioenfondsen van grote, vaak internationale ondernemingen, waaronder KLM, Staples, IFF en SNS Reaal. Wij hebben circa 90.000 deelnemers in de administratie en beheren een vermogen van ongeveer € 22 miljard.

Het is onze overtuiging dat tevreden en gemotiveerde medewerkers aan de basis staan van een hoogwaardige dienstverlening. Als werkgever willen wij dan ook graag een inspirerende en uitdagende werkomgeving bieden.

De afdeling Planning & Control

De afdeling Planning & Control werkt zowel voor het management van Blue Sky Group als ook voor onze opdrachtgevers (pensioenfondsen). Op de afdeling zijn, naast de Manager Planning & Control, drie controllers werkzaam.

Planning & Control voert de regie op de voortgang van de realisatie van de strategie. Dit gebeurt middels performance dialogen en door kort-cyclische sturing. De afdeling is hierdoor continu in gesprek met de managers van andere business-units, klanten (pensioenfondsbesturen) en directie.

Wij zoeken een Business Controller

Als business partner voer je de regie over de voortgang van de strategie. Je fungeert als sparringpartner voor de afdelingsmanagers om financiële vraagstukken te vertalen naar oplosbare uitdagingen. Je hebt een belangrijke rol in de performance dialoog met de business en schakelt makkelijk tussen / met collega’s van de verschillende afdelingen. Je beheerst alle aspecten van het vak en bent zichtbaar voor de directie.

De belangrijkste taken van de afdeling 

  •  Het onderzoeken van financiële vraagstukken en deze overtuigend presenteren in verbetervoorstellen.
  • Het samen met de verantwoordelijke managers definiëren van KPI’s voor het bewaken van de performance doelstellingen.
  • Het periodiek voeren van performance gesprekken met de managers en sturen op de voortgang van de strategische doelstellingen.
  • Het op ad hoc basis verzamelen, bewerken, interpreteren en rapporteren van stuurinformatie ter ondersteuning van de besluitvorming door de managers en directie.
  • Het opstellen van proposities voor nieuwe opdrachtgevers.
  • Het uitvoeren van kostprijscalculaties op basis van Activity Based Costing (ABC) en het maken van rapportages over de (winst)bijdrage van de verschillende diensten en afdelingen aan het bedrijfsresultaat.
  • Het gevraagd en ongevraagd advies geven aan de business.

 

Jouw profiel

  • Je hebt een afgeronde WO opleiding op het gebied van bedrijfskunde, (bedrijfs)economie of accountancy.
  • Je hebt 5 jaar werkervaring als Business Controller bij een financiële dienstverlener.
  • Je hebt ervaring met kostprijsberekeningen (ABC-methodieken), performance sturing en affiniteit met pensioen- en vermogensbeheeractiviteiten.
  • Je bent een volwaardig gesprekspartner voor de business en komt overtuigend over. Je weet strategisch denken te combineren met oog voor detail en kunt de strategische veranderingen goed vertalen naar praktische oplossingen Je voelt je thuis in een dynamische klantgerichte organisatie, bent enthousiast en kunt je goed verplaatsen in de behoefte van de (interne) klant.
  • Je bent proactief en hands-on en bent in staat om zowel alleen als in teamverband te werken.
  • Je hebt uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je ondersteunt en daagt het management op een positief-kritische manier uit. Je hebt snel oog voor het financiële plaatje en ziet de betekenis voor de business.
  • Je bent vindingrijk, innovatief, en oplossingsgericht.

Wij bieden

Een afwisselende baan in een klein team met veel mogelijkheden voor eigen invulling van het werk. Een prima salaris binnen een professionele organisatie waar zaken goed geregeld zijn. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden en mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Dit is een functie voor 36 – 40 uur per week.

Interesse? Reageer dan uiterlijk 14 februari 2020.

Solliciteren?

Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Mischa Velt, Manager Planning & Control, 020 – 753 76 31. Voor algemene vragen: Geerte Korteling, P&O Adviseur, 020 – 4266 206. Je sollicitatie kun je sturen naar solliciteren@blueskygroup.nl t.a.v. Geerte Korteling.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.