Junior Financial Controller

Ben jij die gedreven en proactieve financial die energie krijgt van het optimaliseren van processen? Vind je het daarnaast belangrijk om verantwoordelijkheid te nemen voor de administratie en wil je je ontwikkelen op het gebied van verslaggeving? Lees dan snel verder.

Wat ga je doen als Junior Financial Controller?

Als Junior Financial controller ben je verantwoordelijk voor het opmaken van de financiële administratie, interne en externe rapportages en het cash management van de pensioenfondsen die bij BSG klant zijn. De Junior Financial Controller vormt samen met 15 collega’s het finance team en is daarmee het centrale punt waar de financiële informatie wordt verwerkt en inzicht wordt gegeven aan alle partijen waar je samenwerkt. Je wordt daarin begeleid door ervaren collega’s die jou graag helpen om jezelf te ontwikkelen tot een allround finance professional.

Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het rubriceren en vastleggen van financiële transacties in het grootboek van de pensioenfondsen;
  • De maandelijkse afsluiting van de financiële administratie;
  • Samenstellen van aangiften BTW;
  • Cash Management (betalingsverkeer en cash prognose);
  • Periodieke rapportages (maand, kwartaal en jaar) aan DNB en AFM;
  • Het zijn van het aanspreekpunt voor pensioenfondsen, vermogensbeheerders, banken en adviseurs;
  • Ondersteuning geven bij het samenstellen van jaarverslagen en begeleiden van de accountantscontrole;
  • Participeren in projecten binnen Finance en BSG;

Dit zien we graag terug in jou
Om met plezier aan het werk te zijn en deze rol goed uit te voeren beschik je over de volgende eigenschappen:

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde financiële opleiding;
  • Je beheerst het Nederlands in woord- en geschrift;
  • Je hebt bij voorkeur al enige relevante ervaring opgedaan via een (afstudeer)stage of andere junior positie;
  • Je bent communicatief, klantgericht, analytisch, hebt oog voor detail en denkt in oplossingen;
  • Je krijgt energie van het samen werken aan doelen;
  • Je vindt het belangrijk om een maatschappelijke bijdrage te leveren;

We vragen veel, maar wat mag je van ons verwachten?
We bieden een zeer afwisselende functie binnen een omgeving waar je de ruimte krijgt om initiatieven te nemen en jezelf te ontwikkelen. Blue Sky Group staat garant voor een open en informele werkomgeving met korte lijnen en een persoonlijke benadering. Je komt te werken in een team van professionele enthousiaste collega’s. Wij zorgen met elkaar voor een goede en gezellige werksfeer. Dit merk je op kantoor, maar ook bij de diverse borrels en (sport)evenementen.

Is dat alles? Nee, want uiteraard horen daar ook bij:

  • Een goed salaris tussen de EUR 2.750 en EUR 3.250 per maand (op fulltime basis/ 40 uur);
  • Eindejaarsuitkering (13e maand);
  • Hybride werkomgeving: deels thuis en deels op kantoor;
  • 30 vakantiedagen per jaar (fulltime);
  • Goede pensioenregeling
  • Reiskosten-/thuiswerkvergoeding;
  • Regeling voor een thuiswerkplek;

En veel meer, zoals collectieve zorgverzekering, volop mogelijkheden tot het volgen van opleidingen en trainingen, laptop en iPhone. Daarnaast kom je te werken in een omgeving waar samenwerking met je collega’s centraal staat, er een goede balans is tussen werk en privé en gezondheid voorop staat. 

Waar ga je werken?
Blue Sky Group is een pensioenuitvoeringsorganisatie. Wij bieden verschillende diensten aan voor pensioenfondsen zoals het contact met de deelnemers, bestuursondersteuning en het beheer van het pensioenvermogen. Op dit moment doen we dit voor deelnemers van 11 pensioenfondsen van grote (inter)nationale ondernemingen, waaronder KLM, Philips, Mars, Staples en SNS Reaal. Met ca. 200 collega’s beheren wij de administratie voor 190.000 deelnemers. We zijn dus groot genoeg om mee te gaan en voorop te lopen in de vele ontwikkelingen in pensioenland en tevens ook klein genoeg om de werksfeer intern persoonlijk te houden en elkaar echt te kennen.

Contactinformatie?
Bij Blue Sky Group verwelkomen we kandidaten van alle achtergronden met evenveel enthousiasme. Diversiteit en inclusiviteit zijn essentiële bouwstenen voor ons team, omdat we geloven dat verschillende perspectieven leiden tot innovatie en succes.

Heb je interesse in deze functie? Stuur dan je sollicitatie naar solliciteren@blueskygroup.nl t.a.v. Geerte Korteling.

Voor eventuele inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Richard Peterusma, Manager Financiële Administratie & Verslaggeving, Richard.peterusma@blueskygroup.nl / 06-29 65 44 09 (bellen of via Whatsapp).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.