Senior Financial Controller

Ben jij die gedreven en proactieve financial die energie krijgt van  het samenstellen van rapportages en ook graag bezig is met procesverbeteringen? Werk je daarnaast graag in een team en ben je vanuit je enthousiasme gedreven om het verschil te maken? Lees dan snel verder.

Wat ga je doen als Senior Financial Controller?
Als Senior Financial Controller ben  je het gezicht voor onze klanten met betrekking tot verslaggeving en financiële administratie. De Senior Financial Controller vormt samen met 15 collega’s het finance team en is daarmee het centrale punt waar de financiële informatie wordt verwerkt en inzicht wordt gegeven aan alle partijen waar je mee samenwerkt. Je werkt samen met hoogopgeleide professionals op verschillende afdelingen die elke dag de klant centraal stellen in de dienstverlening. Je krijgt daarmee de mogelijkheid om je breed te ontwikkelen in een sector die in beweging is.

Jouw verdere werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Samenstellen van jaarverslagen en begeleiden van de accountantscontrole;
  • Het opstellen en controleren van periodieke rapportages (maand, kwartaal en jaar), waaronder aan DNB en AFM;
  • Aanspreekpunt voor stakeholders waaronder pensioenfondsen, vermogensbeheerders, banken en adviseurs;
  • Participeren in projecten binnen de afdeling om de processen te optimaliseren;
  • Samenstellen van aangiften BTW en loonbelasting.


Dit zien we graag terug in jou
Om met plezier aan het werk te zijn en deze rol goed uit te voeren beschik je over de volgende eigenschappen:

  • Je hebt een relevante afgeronde studie op minimaal HBO niveau (Bedrijfseconomie, Accountancy, SPD of vergelijkbaar);
  • Je hebt 5 jaar relevante werkervaring in de financiële sector;
  • Je beheerst net Nederlands in woord- en geschrift;
  • Je bent een teamspeler en probleemoplosser die in staat is verandering teweeg te brengen;
  • Pré: Je hebt ervaring met het aansturen van een of meerdere collega’s;
  • Je bent communicatief, klantgericht, analytisch, hebt oog voor detail en denkt in oplossingen;
  • Je krijgt energie van het samen werken aan doelen;
  • Je vindt het belangrijk om een maatschappelijke bijdrage te leveren;


We vragen veel, maar wat mag je van ons verwachten?
We bieden een zeer afwisselende functie binnen een omgeving waar je de ruimte krijgt om initiatieven te nemen en jezelf te ontwikkelen. Blue Sky Group staat garant voor een open en informele werkomgeving met korte lijnen en een persoonlijke benadering. Je komt te werken in een team van professionele enthousiaste collega’s. Zij zorgen met elkaar voor een goede en gezellige werksfeer. Dit merk je op kantoor, maar ook bij de diverse borrels en (sport)evenementen.

Is dat alles? Nee, want uiteraard horen daar ook bij:

  • Een goed salaris tussen de EUR 5.000 en EUR 6.500 per maand (op fulltime basis/ 40 uur)
  • Eindejaarsuitkering (13e maand)
  • Hybride werkomgeving: deels thuis en deels op kantoor;
  • 30 vakantiedagen per jaar (fulltime);
  • Goede pensioenregeling
  • Reiskosten-/Thuiswerkvergoeding;
  • Regeling voor een thuiswerkplek;

En veel meer, zoals collectieve zorgverzekering, volop mogelijkheden tot het volgen van opleidingen en trainingen, laptop en iPhone. Daarnaast kom je te werken in een omgeving waar samenwerking met je collega’s centraal staat, er een goede balans is tussen werk en privé en gezondheid voorop staat. 

Waar ga je werken?
Blue Sky Group is een pensioenuitvoeringsorganisatie. Wij bieden verschillende diensten aan voor pensioenfondsen zoals het contact met de deelnemers, bestuursondersteuning en het beheer van het pensioenvermogen. Op dit moment doen we dit voor deelnemers van 11 pensioenfondsen van grote internationale ondernemingen, waaronder KLM, Philips, Mars, Staples en SNS Reaal. Met ca. 200 collega’s beheren wij de administratie voor 190.000 deelnemers. We zijn dus groot genoeg om mee te gaan en voorop te lopen in de vele ontwikkelingen in pensioenland en tevens ook klein genoeg om de werksfeer intern persoonlijk te houden en elkaar echt te kennen.

Contactinformatie?
Bij Blue Sky Group verwelkomen we kandidaten van alle achtergronden met evenveel enthousiasme. Diversiteit en inclusiviteit zijn essentiële bouwstenen voor ons team, omdat we geloven dat verschillende perspectieven leiden tot innovatie en succes.

Heb je interesse in deze functie? Stuur dan je sollicitatie naar solliciteren@blueskygroup.nl t.a.v. Geerte Korteling.
Voor eventuele inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Richard Peterusma, Manager Financiële Administratie & Verslaggeving, Richard.peterusma@blueskygroup.nl / 06-29 65 44 09 (bellen of via Whatsapp).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.