Online Communicatie Specialist

4 februari 2021

Ben jij een enthousiaste tekstschrijver en draai je je hand niet om voor een aansprekend nieuwsbericht of sterke social copy? Krijg jij energie van het creëren van nieuwe content en vind je het leuk om hier zowel een coördinerende als een uitvoerende rol in te hebben? Reageer dan nu!

Wie zijn wij?

De best mogelijke pensioenvoorziening voor deelnemers van pensioenfondsen. Voor minder doen we het niet bij Blue Sky Group. Wij streven naar ‘meer voor nu en later’. Dat gaat niet alleen over meer geld. Het gaat ook over meer aandacht, service, inzicht en overzicht. Als allround pensioenuitvoerder nemen we pensioenfondsen en hun bestuurders graag werk uit handen. Zodat zij zich volledig kunnen concentreren op hun daadwerkelijke bestuurswerk. In het vertrouwen dat zaken als pensioenadministratie, bestuursondersteuning en vermogensbeheer bij ons in goede handen zijn.

Als betrokken pensioenspecialist weten we wat er speelt bij onze opdrachtgevers en hun deelnemers. We werken in onze compacte, informele organisatie goed samen langs korte lijnen tussen onze vakmensen en met onze opdrachtgevers. We zijn betrokken bij onze klanten en bij elkaar. Persoonlijk contact vinden we belangrijk. Digitaal in deze coronatijd en daarna weer meer vanuit kantoor met ook maandelijkse borrels, sportevenementen, teamuitjes en de jaarlijkse skitrip.

De afdeling Communicatie

Je maakt onderdeel uit van het team Communicatie. Dit team bestaat uit 10 medewerkers en houdt zich primair bezig met de pensioencommunicatie richting deelnemers voor klanten van Blue Sky Group. Corporate marketingcommunicatie (vanuit het merk Blue Sky Group), arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie zijn ook binnen dit team belegd.

Wij zoeken een Online Communicatie Specialist

Als Online Communicatie Specialist werk je voor verschillende klanten en Blue Sky Group. De komende jaren willen we nog meer uitblinken in de relatie met onze klanten. Uiteraard met moderne diensten en producten én met innovatieve en slimme processen. Jouw rol is nieuw en geeft hier een belangrijke invulling aan. Zo willen we onze websites verbeteren, de inzet van social media uitbreiden en ons intranet optimaliseren. Jij vervult een coördinerende rol, maar je bent zeker ook net zo druk met de uitvoering. Zo ben je betrokken bij de ontwikkeling van onze contentstrategie en je adviseert welke online campagnes en middelen het beste kunnen worden ingezet.

Een greep uit de werkzaamheden:

  • Je creëert content, analyseert zoekgedrag en verbetert continu de content en middelen.
  • Je schrijft en redigeert sterke teksten voor (online) nieuwsbrieven, websites, social media, brochures, presentaties, brieven.
  • Je houdt interviews en schrijft en werkt deze uit.
  • Je denkt na over de online presentaties van onze klanten en hoe zij hun merkwaarden het beste digitaal kunnen uitdragen.
  • Je bedenkt en maakt pakkende visuele content voor interne communicatie, de websites, social media en nieuwsbrieven (denk hierbij aan infographics, video, fotografie en bijvoorbeeld podcasts).
  • Je gaat over het onderhouden en vormgeven van social media kanalen.
  • Je stelt contentkalenders op en plaatst, beheerst, meet, analyseert en verbetert content.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal een HBO communicatie diploma of vergelijkbaar;
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring bijvoorbeeld als online specialist of contentmanager.
  • Ervaring in de financiële dienstverlening of pensioencommunicatie is mooi, maar geen must.
  • Je omarmt onze kernwaarden betrokken, samenwerking, doortastend en stapje extra.
  • Je bent een flexibele collega, die energie krijgt van het samen neerzetten van een mooi
  • resultaat voor de klant.
  • Je werkt zelfstandig, gestructureerd en nauwkeurig. Je kent het belang van deadlines.
  • Je bent creatief en weet goed je weg in de digitale wereld;
  • Je hebt uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je kunt ingewikkelde informatie vertalen naar compacte en begrijpelijke (online) teksten (B1).
  • Taal, beeld en klantbeleving zit in je DNA. En begrippen als UI, UX en CRO zijn je niet
  • vreemd.
  • Je hebt ervaring met social media (wij gebruiken nu LinkedIn, Instagram en Facebook) en
  • community management, online applicaties en CMS-systemen.

Dit is een functie voor 32 – 40 uur per week.

Wij bieden

Een afwisselende baan met veel mogelijkheden voor eigen invulling van het werk. Een goed salaris binnen een professionele organisatie waar zaken goed geregeld zijn. Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.

Solliciteren?

Blue Sky Group wordt in deze procedure ondersteund door Groen van Solinge & Partners. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Aad Groen: 06 1744 8786. Je sollicitatie kun je sturen naar: agroen@groenvansolinge.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.