Wil jij actief bijdragen aan het uitvoeren van onze strategie en het financiële beleid van onze organisatie? Heb jij ruime werkervaring als senior Business Controller in de financiële dienstverlening of pensioensector? En wil je werken bij een professionele organisatie met korte lijnen en een persoonlijke benadering? Dan is deze vacature iets voor jou.
Blue Sky Group (BSG) is een onafhankelijke pensioenuitvoerder. We ondersteunen en adviseren pensioenfondsbesturen op het gebied van vermogensbeheer, pensioenadministratie, bestuursondersteuning en deelnemerscommunicatie. We koppelen hoge kwaliteit aan praktisch en persoonlijk advies. Het draait om het resultaat en de houdbaarheid op de lange termijn, we laten ons niet leiden door de waan van de dag.
Op ons kantoor in Amstelveen werken wij met ongeveer 200 collega’s voor pensioenfondsen van grote, vaak internationale ondernemingen, waaronder KLM, Staples, IFF, SNS Reaal en Philips. Wij hebben circa 200.000 deelnemers in de administratie en beheren een vermogen van ongeveer € 24 miljard.
Enkele typeringen van onze klanten en medewerkers: ‘wat een vakmanschap’, ‘het voelt als echt persoonlijke dienstverlening’, ‘overdag wordt er hard gewerkt en tegelijkertijd is er ook veel ruimte om leuke dingen samen te doen zoals vrijmibo’s, veel sportevents en teamuitjes’ (al wordt dat momenteel even ‘op afstand’ ingevuld). Fijne werkplekken en een super bedrijfsrestaurant zijn de kers op de taart.
De afdeling Planning & Control werkt zowel voor het management van Blue Sky Group als ook voor onze opdrachtgevers (pensioenfondsen). Binnen de afdeling Planning & Control zijn vier controllers werkzaam. De taken laten zich als volgt samenvatten:
Als business partner voer je zelfstandig en actief de regie over de kerntaken zoals hiervoor beschreven en in samenwerking met je directe collega’s en stakeholders. Je hebt oog voor de strategie, maar ook voor de details waar dat nodig is. Cijfers hebben uiteindelijk voor jou geen geheimen en je zoekt creatief hoe dit effectief en op maat gecommuniceerd kan worden. Je rapporteert direct aan het hoofd financiële zaken en maakt deel uit van een in hoge mate zelfsturend team. In grote lijnen zijn de portefeuilles: Pensioenen, Vermogensbeheer, Directie & Staven en bij deze laatste hoort ook de (IT) Veranderagenda. Tot slot is er ook een portefeuille voor klantrapportages.
Een afwisselende baan in een klein team met veel mogelijkheden voor eigen invulling van het werk. Een prima salaris binnen een professionele organisatie waar zaken goed geregeld zijn. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden en mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.
Dit is een functie voor 32 tot 36 uur per week.
Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Remko de Jong, Manager Planning & Control a.i., (020) 4266 235. Voor algemene vragen kun je contact opnemen met Geerte Korteling, HR Adviseur, (020) 4266 206. Stuur je sollicitatie naar solliciteren@blueskygroup.nl t.a.v. Geerte Korteling.
Ben je geïnteresseerd? Solliciteren kan, ook in deze tijd van het coronavirus. Voor het uitvoeren van onze dienstverlening is het belangrijk dat we de vacatures die er zijn, net als altijd, tijdig invullen. De manier waarop we de sollicitatiegesprekken voeren is tijdelijk anders. Normaal gesproken vinden alle gesprekken plaats bij ons op kantoor in Amstelveen. Nu voeren we de gesprekken ook via de telefoon en videobellen. Als het mogelijk is, ontmoeten we je graag één keer persoonlijk bij ons op kantoor. Uiteraard in een spreekkamer waar we voldoende afstand tot elkaar kunnen houden, want jouw gezondheid en die van onze medewerkers staat voorop. We bekijken graag in overleg met jou, hoe we hier invulling aan kunnen geven. Uiteraard is het verloop van de coronacrisis hier ook op van invloed.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.