Communicatieadvies

Veel mensen in Nederland zijn onvoldoende pensioenbewust. Blue Sky Group vindt het daarom belangrijk om met effectieve deelnemerscommunicatie dit bewustzijn te vergroten. Dit doen we door pensioenfondsen van concreet communicatieadvies te voorzien en heldere communicatiemiddelen te verzorgen. Daarnaast heeft ook corporate communicatie over de pensioenfondsen zelf onze aandacht. 

Verwachtingen managen van deelnemers

Consumenten weten vaak niet of ze actie moeten nemen om te voorkomen dat ze bij pensionering een ontoereikend inkomen hebben. Het managen van de verwachtingen van deelnemers vinden wij daarom erg belangrijk. We maken graag echt contact met uw deelnemers om het pensioenbewustzijn te verhogen. Dit staat ook hoog op de politieke agenda. Pensioen is immers voor veel mensen, naast de hypotheek, het belangrijkste financiële product.

Deelnemers bereiken met concreet communicatieadvies

Om het pensioenbewust bij uw deelnemers te verhogen, bepalen we eerst samen met u de strategische uitgangspunten voor een communicatieplan. Van welke risico’s wilt u vooral dat uw deelnemers zich bewust zijn? Welke verwachtingen wilt u managen? En wat zijn de ambities rondom de pensioencommunicatie? We denken ook mee over hoe we ervoor kunnen zorgen dat de deelnemers op het juiste moment in actie komen. Vervolgens formuleren wij een communicatieplan, met elk jaar concrete communicatieactiviteiten. Wij adviseren u graag over de ideale communicatiemix voor uw pensioenfonds; deelnemerscommunicatie is immers maatwerk.

 

KLM Vliegend
KLM Young

Corporate communicatie over uw pensioenfonds

Het belang van communicatie over pensioenfondsen zelf is de laatste jaren sterk toegenomen. Het gaat dan niet meer alleen om de deelnemers en pensioengerechtigden, maar ook de andere stakeholders van het pensioenfonds. Ook hier denken wij graag samen met u over na over passende en effectieve communicatie. Als u dat wilt, nemen wij ook de woordvoering en informatievoorziening naar diverse media voor onze rekening.