Nieuws

  • Transitiecommunicatie is meer dan getallen tonen

    Jeanine Oudhoff en Ruud Lahr deden onderzoek naar hoe deelnemers de communicatie over de impact van de nieuwe pensioenregeling op hun persoonlijke pensioensituatie beleven. In hun artikel doen zij 4 aanbevelingen om deelnemers de transitiecommunicatie beter te laten begrijpen. Lees ze hier

  • Boeiende paradox

    Kristine Noordergraaf is manager communicatie bij Blue Sky Group. Ze wil deelnemers in beweging brengen door te communiceren vanuit hún perspectief.

  • Framing: Het beeld dat woorden oproepen

    Het geld klotst bij pensioenfondsen tegen de plinten’: dat klinkt anders dan ‘pensioenfondsen hebben ruim voldoende buffers’. Het is een voorbeeld van framing, het meegeven van een emotionele lading aan een bericht. En als een onderwerp eenmaal geframed is, zie er dan maar weer vanaf te komen. Sarah Gagestein, framingspecialist en eigenaar van bureau Taalstrategie, legt uit hoe het werkt.