Nieuws

  • Pensioen dat past bij het leven van alledag

    In de transitie naar het nieuwe pensioenstelsel is er veel aandacht voor de communicatie met deelnemers. Met name wordt opgeroepen om ze vooral mee te nemen in het waarom van het nieuwe stelsel en duidelijkheid te geven over de financiële gevolgen van de transitie. Om richting te geven aan deze communicatie is het goed om eerst vast te stellen op welke manier je naar de verandering kijkt.
  • De klantvraag nog beter begrijpen is met videobellen weer een stukje eenvoudiger geworden

    Persoonlijk contact met deelnemers wordt, mede in het licht van het nieuwe pensioenstelsel, steeds belangrijker. Blue Sky Group biedt deelnemers nu met videobellen een nieuwe mogelijkheid voor persoonlijke pensioencommunicatie. Dit nadat een pilot bij vier pensioenfondsen met deze contactvorm uiterst positief is verlopen. Marcel van Dorresteijn en Maarten Leurs, respectievelijk medewerker en teammanager Pensioenservice, begeleidden de pilot.
  • Laat Pensioenregister niet langer het enige totaaloverzicht zijn

    Het wordt tijd voor ‘open pensioendata’, zodat de markt kan innoveren met pensioencommunicatie en -advies, stelt Ruud Lahr voor. Het Pensioenregister kan daarvoor de ‘datahub’ worden.

  • Samenwerken is essentieel bij het meten van ESG

    ESG vormt tegenwoordig bij steeds meer vermogensbeheerders de kern van het beleggingsbeleid, maar de manier waarop ESG-factoren gemeten worden, blijft onduidelijk. Martijn Huijnen, ESG specialist bij Blue Sky Group, deed mee aan een door Financial Investigator georganiseerde Ronde Tafel gesprek over dit onderwerp.
  • Philips Pensioenfonds en Blue Sky Group tekenen intentieverklaring

    Philips Pensioenfonds en Blue Sky Group hebben een intentieverklaring getekend voor de uitbesteding van de pensioenuitvoering van Philips Pensioenfonds vanaf 2021.