Nieuws

  • Pensioen dat past bij het leven van alledag

    In de transitie naar het nieuwe pensioenstelsel is er veel aandacht voor de communicatie met deelnemers. Met name wordt opgeroepen om ze vooral mee te nemen in het waarom van het nieuwe stelsel en duidelijkheid te geven over de financiële gevolgen van de transitie. Om richting te geven aan deze communicatie is het goed om eerst vast te stellen op welke manier je naar de verandering kijkt.
  • De klantvraag nog beter begrijpen is met videobellen weer een stukje eenvoudiger geworden

    Persoonlijk contact met deelnemers wordt, mede in het licht van het nieuwe pensioenstelsel, steeds belangrijker. Blue Sky Group biedt deelnemers nu met videobellen een nieuwe mogelijkheid voor persoonlijke pensioencommunicatie. Dit nadat een pilot bij vier pensioenfondsen met deze contactvorm uiterst positief is verlopen. Marcel van Dorresteijn en Maarten Leurs, respectievelijk medewerker en teammanager Pensioenservice, begeleidden de pilot.
  • Naar een echt verhaal in plaats van een mooie uitleg

    De grote lijnen van het nieuwe pensioenstelsel zijn duidelijk. Maar zoals vaak schuilt de duivel in de details. De komende periode liggen er tal van belangrijke ‘details’ op de bestuurstafel. Om bestuurders te helpen bij het maken van de juiste keuzes publiceren we een serie blogs waarin onze specialisten verschillende onderwerpen uitlichten. Kristine Noordergraaf, manager communicatie bij Blue Sky Group, belicht het communicatieplan.

  • Blue Sky Group en Achmea Pensioenservices het vaakst geadviseerd aan pensioenfonds

    Uit een onderzoek van Motivaction blijkt dat adviseurs Blue Sky Group en Achmea Pensioenservices het vaakst op de shortlist zetten bij selectietrajecten voor een nieuwe uitvoerder. Pensioen Pro publiceerde een artikel met een aantal uitkomsten van het onderzoek.