Persoonlijk contact met deelnemers wordt, mede in het licht van het nieuwe pensioenstelsel, steeds belangrijker. Blue Sky Group biedt deelnemers nu met videobellen een nieuwe mogelijkheid voor persoonlijke pensioencommunicatie. Dit nadat een pilot bij vier pensioenfondsen met deze contactvorm uiterst positief is verlopen. Marcel van Dorresteijn en Maarten Leurs, respectievelijk medewerker en teammanager Pensioenservice, begeleidden de pilot.
Blue Sky Group is getroffen door een datalek. Dit lek is gedicht en maatregelen zijn getroffen om herhaling te voorkomen. Betrokkenen worden opgeroepen extra alert te zijn.
Het verslagjaar 2019 is voor Blue Sky Group goed verlopen. 2019 stond in het teken van een nadere uitwerking en implementatie van de nieuwe langetermijnstrategie die in 2018 is ontwikkeld. Zo werkten we aan een product voor individuele vermogensopbouw, dat naar verwachting in 2020 operationeel zal zijn; bereikten we een overeenkomst met Beroepspensioenfonds Loodsen en een principeakkoord met Stichting Philips Pensioenfonds en is besloten een nieuw besturingsmodel in te voeren per 1 januari 2020. We sloten het jaar af met een bescheiden positief bedrijfsresultaat.