Artikelen

  • De klantvraag nog beter begrijpen is met videobellen weer een stukje eenvoudiger geworden

    Persoonlijk contact met deelnemers wordt, mede in het licht van het nieuwe pensioenstelsel, steeds belangrijker. Blue Sky Group biedt deelnemers nu met videobellen een nieuwe mogelijkheid voor persoonlijke pensioencommunicatie. Dit nadat een pilot bij vier pensioenfondsen met deze contactvorm uiterst positief is verlopen. Marcel van Dorresteijn en Maarten Leurs, respectievelijk medewerker en teammanager Pensioenservice, begeleidden de pilot.
  • Binnen nieuwe lijntjes kleuren

    Nu alle traditionele beleggingsklassen relatief duur zijn en de rente nog een hele tijd laag zal blijven, zoeken pensioenfondsen alternatieven die langdurig een relatief zeker rendement bieden en kunnen bijdragen aan een toekomstbestendige portefeuille. Waar liggen de mogelijkheden? De vermogensbeheerders van Blue Sky Group stellen vast dat de verschuiving al gaande is en verwachten dat het belang van alternatieve beleggingen de komende jaren geleidelijk verder zal toenemen.

  • Time to market is old school

    Volgens Jurgen Wegbrans, product owner bij Blue Sky Group, draait het bij het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten niet meer om de 'time to market' maar om de 'time to feedback'. In de juni editie van Pensioen Bestuur & Management legt hij uit dat je niet moet focussen op het product, maar op de feedback die je onderweg verzamelt. "Wat je daarmee doet bepaalt je uiteindelijke succes."