Artikelen

  • De klantvraag nog beter begrijpen is met videobellen weer een stukje eenvoudiger geworden

    Persoonlijk contact met deelnemers wordt, mede in het licht van het nieuwe pensioenstelsel, steeds belangrijker. Blue Sky Group biedt deelnemers nu met videobellen een nieuwe mogelijkheid voor persoonlijke pensioencommunicatie. Dit nadat een pilot bij vier pensioenfondsen met deze contactvorm uiterst positief is verlopen. Marcel van Dorresteijn en Maarten Leurs, respectievelijk medewerker en teammanager Pensioenservice, begeleidden de pilot.
  • Niet alleen doen wat moet, maar ook wat kan

    Toine van der Stee was zestien jaar lang, en met groot plezier, het gezicht van Blue Sky Group. Nu vertrekt hij om zélf te ontdekken wat het betekent: met pensioen gaan. Al blijft hij actief in de wereld die hem dierbaar is geworden. Hij heeft zo z’n ideeën over de ontwikkelingen in de sector – terug- en vooruitkijkend. En over de manier waarop pensioenfondsen daarmee moeten omgaan.

  • Uitwerking pensioenakkoord: evenwichtig en uitlegbaar

    Het pensioenakkoord moet straks in de praktijk allereerst evenwichtig zijn. Oók voor de ongeveer twee miljoen deelnemers van ondernemingspensioenfondsen. Dat komt niet per se vanzelf goed, vertelt Wouter van Eechoud van Stichting Pensioenfonds IBM Nederland, kortweg SPIN. Vandaar dat ondernemingspensioenfondsen actief bijdragen aan de uitwerking van het akkoord.

  • 'Hogere complexiteit tegen lagere kosten, kan dat wel?'

    Blue Sky Group staat net als andere pensioenuitvoerders voor de uitdaging het pensioenakkoord voor klanten praktisch te vertalen naar soepele en efficiente uitvoering. Bij deze praktische vertaling plaatst Erik Bakker, directeur Pension Management bij Blue Sky Group, in een interview voor Eye on finance magazine enkele kritische kanttekeningen: “hogere complexiteit tegen lagere kosten, kan dat wel?"