Artikelen

  • De klantvraag nog beter begrijpen is met videobellen weer een stukje eenvoudiger geworden

    Persoonlijk contact met deelnemers wordt, mede in het licht van het nieuwe pensioenstelsel, steeds belangrijker. Blue Sky Group biedt deelnemers nu met videobellen een nieuwe mogelijkheid voor persoonlijke pensioencommunicatie. Dit nadat een pilot bij vier pensioenfondsen met deze contactvorm uiterst positief is verlopen. Marcel van Dorresteijn en Maarten Leurs, respectievelijk medewerker en teammanager Pensioenservice, begeleidden de pilot.
  • "Er wordt echt geleurd met fondsen"

    Pensioenfondsen kunnen voor de uitvoering van hun regelingen en het beheer van hun vermogen bij steeds minder partijen terecht. Toine van der Stee (directeur Blue Sky Group) uit in een interview in het decembernummer van Pensioen Pro Magazine zijn zorgen over de verschraling van het dienstenaanbod in de sector en de gevolgen voor de deelnemer.
  • Ondernemingspensioenfonds: veilige haven in roerige tijden?

    Ondernemingspensioenfondsen willen robuust zijn, ze moeten tegen een stootje kunnen. Daar vertrouwen de deelnemers op. Maar wat is dan de impact van het nieuwe pensioenstelsel? En doet de coronacrisis daar nog een schepje bovenop? Wat doet dat met het vertrouwen, en gaan we de vaste baan weer meer waarderen, inclusief pensioen? Wellicht kunnen ondernemingspensioenfondsen juist in deze ongekende tijden een veilige haven zijn. De vakbondsvoorman, de consultant en de bestuursvoorzitter op verkenningstocht.