Artikelen

  • De klantvraag nog beter begrijpen is met videobellen weer een stukje eenvoudiger geworden

    Persoonlijk contact met deelnemers wordt, mede in het licht van het nieuwe pensioenstelsel, steeds belangrijker. Blue Sky Group biedt deelnemers nu met videobellen een nieuwe mogelijkheid voor persoonlijke pensioencommunicatie. Dit nadat een pilot bij vier pensioenfondsen met deze contactvorm uiterst positief is verlopen. Marcel van Dorresteijn en Maarten Leurs, respectievelijk medewerker en teammanager Pensioenservice, begeleidden de pilot.
  • Ander stelsel, andere bestuurders?

    In het nieuwe pensioenstelsel verandert de rol van pensioenfondsen. Kort door de bocht evolueren ze van beheerders van een collectief pensioenvermogen naar aanbieders van een financieel product, waarbij de risico’s meer dan voorheen bij de deelnemers liggen. Dat stelt - ook op weg ernaartoe - andere eisen aan de kennis en vaardigheden van bestuurders van pensioenfondsen.

  • Binnen nieuwe lijntjes kleuren

    Nu alle traditionele beleggingsklassen relatief duur zijn en de rente nog een hele tijd laag zal blijven, zoeken pensioenfondsen alternatieven die langdurig een relatief zeker rendement bieden en kunnen bijdragen aan een toekomstbestendige portefeuille. Waar liggen de mogelijkheden? De vermogensbeheerders van Blue Sky Group stellen vast dat de verschuiving al gaande is en verwachten dat het belang van alternatieve beleggingen de komende jaren geleidelijk verder zal toenemen.