In een wereld waar duurzaamheid en financiën steeds nauwer verweven raken, staan er visionaire leiders op die grensverleggend werk verrichten. Eén van die leiders is niemand minder dan onze collega Angeles Toledo, onze toegewijde ESG-lead bij Blue Sky Group. Onlangs werd zij voor de tweede keer opgenomen in de prestigieuze Top 50 van vrouwelijke leiders die een cruciale rol spelen in het verduurzamen van de financiële sector in Nederland.
Wat kan een pensioenfonds doen om in al het geweld van de beeldvorming zijn eigen geluid te laten horen? Victor Vlam ziet vier tactieken die pensioenfondsen zich ter harte zouden moeten nemen: de kunst van framing, de offensieve aanpak, de emotionele lading en de oneliner.
Er wordt steeds beweerd dat de sociale media het hebben gedaan, dat die polarisatie in de hand werken, maar volgens Rens Vliegenthart is dat nog maar de vraag. In zijn onderzoek als hoogleraar richt hij zich op de manier waarop met name politiek en media op elkaar inwerken, hoe de politieke agenda wordt gevormd en hoe dat leidt tot beeldvorming in de samenleving.
Volgens Jurgen Wegbrans, product owner bij Blue Sky Group, draait het bij het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten niet meer om de 'time to market' maar om de 'time to feedback'. In de juni editie van Pensioen Bestuur & Management legt hij uit dat je niet moet focussen op het product, maar op de feedback die je onderweg verzamelt. "Wat je daarmee doet bepaalt je uiteindelijke succes."