Artikelen

  • Voor de Tweede Keer in de Top 50: Angeles Toledo's Onuitwisbare Impact op Financiële Duurzaamheid.

    In een wereld waar duurzaamheid en financiën steeds nauwer verweven raken, staan er visionaire leiders op die grensverleggend werk verrichten. Eén van die leiders is niemand minder dan onze collega Angeles Toledo, onze toegewijde ESG-lead bij Blue Sky Group. Onlangs werd zij voor de tweede keer opgenomen in de prestigieuze Top 50 van vrouwelijke leiders die een cruciale rol spelen in het verduurzamen van de financiële sector in Nederland.

  • Stop met al die verschillende administratiesystemen en werk meer samen

    De pensioensector moet meer samenwerken bij de vernieuwing van administratiesystemen en daar niet mee wachten tot het nieuwe pensioenstelsel een feit is. Deze oproep doen Arnoud Reesink (zelfstandig strategisch consultant) en Ruud Lahr (manager marketing en innovatie bij Blue Sky Group) in een artikel gepubliceerd door Pensioen Pro. 

  • Mohammed Zarrouy

    Mohammed Zarrouy werkt sinds maart 2021 als Teammanager Mid Office bij Blue Sky Group. Een dynamische en uitdagende functie, want geen enkele dag is hetzelfde. Procesverbeteringen, teamzaken, stakeholdersmanagement en deelnemen aan projecten – binnen deze veelzijdige functie komt het allemaal voorbij.

  • Cashpositie niet in gevaar door minder premie, dividend en huur

    Pensioenfondsen krijgen de komende tijd minder premie en dividend binnen vanwege de coronacrisis. Maar dat maakt voor de uitbetaling van pensioenen amper iets uit. De cashpositie wordt bepaald door de rente-afdekking.

  • 'Pensioen niet zo zeker als het ooit heeft geleken'

    Voor de videoserie 'PensioenPro in gesprek' interviewt journalist André de Vos topfiguren uit de Nederlandse pensioenbranche. In deze aflevering interviewt hij Toine van der Stee, algemeen directeur bij Blue Sky Group.

  • Digitale dienstverlening: 'Een leerproces voor beide partijen’

    De pensioenwet verplicht pensioenfondsen om correct, duidelijk en evenwichtig informatie te verstrekken, die aansluit op de behoeften van de deelnemer. Steeds vaker doen we dit digitaal. Maar hoe doseren we dit goed en hoe weten we of deelnemers onze informatie goed begrijpen? Willen mensen wel met een computer praten? En wat doet vergaande digitalisering met onze band met de deelnemers? Jan van Dijk, Emeritus hoogleraar Communicatiewetenschap en Sociologie van de Informatiesamenleving aan de Universiteit Twente geeft zijn visie op digitale dienstverlening.