Artikelen

  • De klantvraag nog beter begrijpen is met videobellen weer een stukje eenvoudiger geworden

    Persoonlijk contact met deelnemers wordt, mede in het licht van het nieuwe pensioenstelsel, steeds belangrijker. Blue Sky Group biedt deelnemers nu met videobellen een nieuwe mogelijkheid voor persoonlijke pensioencommunicatie. Dit nadat een pilot bij vier pensioenfondsen met deze contactvorm uiterst positief is verlopen. Marcel van Dorresteijn en Maarten Leurs, respectievelijk medewerker en teammanager Pensioenservice, begeleidden de pilot.
  • Ook het transitie-ftk is geen gratis lunch

    De grote lijnen van het nieuwe pensioenstelsel zijn duidelijk. Maar zoals vaak schuilt de duivel in de details. De komende periode liggen er tal van belangrijke ‘details’ op de bestuurstafel. Om bestuurders te helpen bij het maken van de juiste keuzes publiceren we een serie blogs waarin onze transitieversnellers verschillende onderwerpen uitlichten. Angelique Plekker, manager Actuariaat bij Blue Sky Group, adviseert om niet over één nacht ijs te gaan bij invoering van het transitie-ftk.
  • Privaat vastgoed sluit beter aan bij het duurzaamheidsbeleid

    In een continu veranderend pensioenlandschap loont een duidelijke route. In de interviewserie BSG Navigator geven pensioenprofessionals afwisselend hun visie op de toekomst of een toelichting op een actuele gebeurtenis in hun vakgebied. In deze editie praten we met Pieter Westland, hoofd beleggingsstrategie, over de rol van vastgoed in de portefeuille van pensioenfondsen.

  • Vier lessen om je geluid te laten horen

    Wat kan een pensioenfonds doen om in al het geweld van de beeldvorming zijn eigen geluid te laten horen? Victor Vlam ziet vier tactieken die pensioenfondsen zich ter harte zouden moeten nemen: de kunst van framing, de offensieve aanpak, de emotionele lading en de oneliner. 

  • Het is maar de vraag of het erg is

    Er wordt steeds beweerd dat de sociale media het hebben gedaan, dat die polarisatie in de hand werken, maar volgens Rens Vliegenthart is dat nog maar de vraag. In zijn onderzoek als hoogleraar richt hij zich op de manier waarop met name politiek en media op elkaar inwerken, hoe de politieke agenda wordt gevormd en hoe dat leidt tot beeldvorming in de samenleving.